zondag 16 december 2018

Architectuur kleine geschiedenis, Romaans, Gotiek en Barok



Romaans deel timpaan

Vanaf mijn jeugd ben ik geïnteresseerd in Kunst maar vooral Architectuur.

Vanaf mijn woonhuis zag ik het oude kerkje Sint. Vincentius te Velp, waarvan bekend is dat het oudste Romaanse deel stamt uit circa 1050.
Speciaal de Romaanse kerken hebben sindsdien mijn belangstelling ( zie onderstaande link van Romaanse kerkjes in Frankrijk gelegen aan de pelgrimsroute's naar Santiago de Compostella).
Aansluitend een aantal kerken uit de Gotiek en de Barok.
Onlangs heb ik een deel toegevoegd: uit mijn eigen fotoverzameling in een chronologische volgorde ijkpunten uit de architectuur samengesteld; van 400 voor Christus tot heden.

 link van Romaanse kerken in Frankrijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten